Mobil kommunikáció

 

Mobiltelefonon alapuló CRM rendszer a Fornaxtól

Perszonalizált SMS-ek

CRM rendszert kapcsolt a mobiltávközlési technológiához a Fornax Rt. A Mobil CRM-nek (MCRM) nevezett megoldás egy SMS-alapú kommunikációs rendszer, amelynek segítségével a cég személyre szabott üzeneteket küldhet ügyfeleinek vagy külsô helyszínen dolgozó alkalmazottainak. A címzettek válaszüzeneteket küldhetnek a „levelekre” és azokat a rendszer automatikusan értelmezi. A Fornax Rt. ASP-ként (Application Service Provider – alkalmazás-szolgáltató) mûködteti a rendszert: a központi szerverparkra telepített szoftvert a felhasználók egy feltölthetô keret terhére vehetik igénybe. Az alkalmazást mobilszolgáltatóknak, bankoknak, közvélemény-kutató cégeknek, rendezvényszervezôknek, ügynökhálózattal rendelkezô vállalkozásoknak szánják.
A rendszer támogatja a multidimenziós, illetve multi-level kampányokat, valamint offline kampányok online részeit is. A multi-level kampányok során az elsô kérdésére érkezett válasz után meghatározott idôn belül újabb kérdést kaphat a válaszoló, így néhány perc alatt egy többszintes felmérés végezhetô el – állítja a fejlesztô cég.
A rendszer egyik legfontosabb része a kampánymenedzsment modul, amelynek segítségével online és offline kutatások, adatbázisgyûjtés, direktmarketing-tevékenység is végezhetô. Azokat a címzetteket, akiknek sikertelen volt az üzenetküldés, a rendszer automatikusan listázza a telefonos ügyfélszolgálatnak. A rendszer legfôbb elônyei a Fornax szakértôi szerint a következôk:
Alacsony indulóköltség mellett széles közönséget lehet elérni, mind befelé, mind kifelé történô kommunikáció esetén. A marketingkampányok célzottan indíthatók, a visszajelzéseket valós idôben lehet feldolgozni.
A mobil CRM rendszer egy eszköz a cég kezében annak bizonyítására, hogy foglalkozik az ügyfeleivel: figyelemmel kíséri tevékenységeit, véleményét kéri. A rendszer ezáltal az együttmûködés hatékonyságát is elôsegíti. Nem mellékesen költséghatékonyabb megoldás, mint akár a telefonálás vagy levelezés.
A szolgáltatás moduláris felépítése lehetôséget biztosít az ügyfeleknek, hogy fokozatosan építsék ki a mobiltelefonhoz kapcsolódó ügyfél-tájékoztató és belsô folyamatkezeléshez illeszkedô rendszereiket.
Az MCRM szabadon integrálható, nincs szükség kliensprogram telepítésére és használatára, hiszen a háromrétegû vékonykliens-architektúrának köszönhetôen böngészôprogramból használható, azonban igény esetén a cég belsô hálózatáról (LAN) is elérhetôvé tehetô.